بازدید وزیر کشور از خدمات رویداد حامی

رویداد حامی وابسته به شتابدهنده شرکت منظومه اندیشه خالقی در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی و مأموریت سازمانی خود نسبت به مشارکت در برگزاری رویدادهای حمایتی از جمله رزمایش‌های جهادی ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات کمتر برخوردار کشور اقدام کرده و می‌کند.

در این رزمایش که به همت فرمانداری ویژه شهرستان ری و با پشتیبانی محمد بشارت فرماندار این شهرستان و با حضور تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری برگزار شد، نسبت به مشاوره و ارائه راهکارهای تخصصی در قالب کلینیک کسب و کار با پشتیبانی علمی و فنی دانشگاه‌های تهران و خوارزمی به واحدهای صنعتی اقداماتی به عمل آمد.

در این رزمایش جناب آقای وحیدی وزیر محترم کشور و جناب آقای دکتر آقامحمدی رییس محترم گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بازدید از مجموعه خدمات ارائه شده به محوریت این رویداد در قالب پایگاه‌های مردمی اشتغال و خدمات مشاوره‌ای ارائه شده راهبردهایی را برای تعمیم خدمات این مرکز و ساماندهی هرچه بهتر به واحدهای صنعتی در سطح استان ارائه کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: یکی از موضوعات مهم توانمند سازی محلا است که در حدود ۲۰۲۰ محله جریان دارد. آثار آن تدریجا ظاهر می شود، تلاش بر این است که همه دستگاه های عمومی و دولتی که می توانند فعال شوند با موضوعیت محله فعال شوند و مشکلات محله رسیدگی کنند. کار بزرگی است و در برخی محلات شروع شده و باید توسعه یابد.

علی آقا محمدی جانشین وزیر کشور در طرح توانمندسازی محلات کمتربرخوردار هم درباره اقدامات این ستاد گفت: برای کلاس های ۱۱،۱۰ و ۱۲ از ابتدای مهر به صورت برخط در مدارس محلات کمتر برخوردار ، کلاس های کنکور برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین درباره طرح مسکن ملی برای خانواده های کمتر برخوردار هم اظهار کرد: ۳۰۰ هزار واحد مسکونی را با وزارت راه و شهر سازی تفاهم داریم که «مسکن در حد وسع» ثبت نام کنیم.

آقامحمدی ادامه داد: تا کنون ۶۰ هزار نفر ثبت نام کرده ایم و ۲۴۰ هزار واحد دیگر ظرفیت وجود دارد که امیدواریم که در شهرستان ری همه کسانی که در این محلات هستند و حداقل سه سال ساکن هستند ، بتوانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: شهرستان ری جزو نخستین شهرهایی است که تمام محلات آن تحت پوشش این طرح قرار دارند.

رزمایش بزرگ جهادی در ۲۹ و ۳۰ شهریورماه امسال با محوریت ستاد توانمندسازی محلات کمتربرخوردار کشور و همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش، هلال احمر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آستان حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد.

میزهای خدمت برپا شده در این رزمایش بزرگ جهاد خدمت عبارتند از  حوزه بهداشت، درمان و سلامت،  آموزش و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه، مهارت آموزی، کارآفرینی، اشتغال و حمایت از دانش بنیان ها، عمران و بهسازی و مسکن محلات، حوزه ورزشی، فرهنگی و مشاوره های تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *