فرآیند ثبت‌نام و داوری در رویداد حامی

ابتدا نمایندگان تیم‌های فناور، صاحبان طرح‌های خلاق و نوآورانه و مدیران شرکت‌ها با ورود اطلاعات اولیه تیم از طریق دکمه‌ی ثبت‌نام در منوی «رویدادها» در نوار ابزار بالای سایت، باید پروپوزال طرح خود را در قالب دو نسخه فایل word و pdf برای دبیرخانه رویداد به آدرس info@hamievents.ir ارسال نمایند.

پیشنهاد می‌کنیم این پروپوزال شامل موارد زیر باشد.

در ابتدا مقدمه و چرایی انجام ایده و همسویی آن با قوانین بالادستی بیان شود. معرفی شرکت و خلاصه و کلیات طرح هم بهتر است در همان ابتدای پروپوزال ارائه شوند.

اما قسمت اصلی که معرفی طرح است، همراه با بیان مساله، راه‌حل و وضعیت فعلی طرح ارائه می‌شود. معرفی کامل محصول، معرفی بازار و رقبا و مزیت رقابتی محصول بخش بعدی پروپوزال است. در ادامه مدل درآمدی، استراتژی ادامه فعالیت در بازار یا ورود به بازار جزو عناصر خواسته شده است. اطلاعات مالی حال حاضر، درخواست از حامیان و پیش‌بینی فروش و درآمد طرح هم از بخش‌هایی است که بهتر است در پروپوزال شما مطرح شود. نکته بسیار مهم دیگر، وضعیت شرکا و تیم‌کاری طرح است که در صورت احراز شایستگی‌ها، یکی از پارامترهای تعیین‌کننده برای حامیان محسوب می‌شود.

البته نگران نباشید اگر پروپوزال شما کامل نیست و همه موارد بالا در آن مطرح نشده است. منتورها و کارشناسان رویداد حامی از این مرحله در کنار شما هستند و به شما کمک می‌کنند طرحتان را برای ارائه روز داوری آماده کنید.

پس از کمک منتورها و مشاورین که غالباً به صورت غیرحضوری و در موارد خاص حضوری خواهد بود، گزینش اولیه انجام شده و تعدادی از طرح‌ها به جلسه ارائه حضوری دعوت می‌شوند.

در این مرحله که با حضور داورانی از حوزه‌های مربوطه و نمایندگان مجموعه‌های حامی برگزار می‌شود، هر تیم فرصت ۱۰ دقیقه‌ای دارد تا به دفاع از طرح خود پرداخته و برنامه کاری خود را برای آینده محصول ارائه نماید. حضور در این مرحله نیازمند آماده داشتن فایل ارائه‌ای است که همه مطالب و نکاتی که در بالا اشاره شد، تا حد امکان در آن لحاظ شده باشد.